Alla inlägg under juli 2009

Av Karin - 9 juli 2009 13:58


Sov till 7 idag oxo !!!!

Regnet fullkomligt öser ner ..............

Vi tog oss en tur till det STORA köpcentret för veckohandling.

Det följde med varsin läcker leksaksbil oxo, de har ju inga förut.

Husse o jag hittade en perfekt picnickgrill till husbilen !!!

Nu blir det snart mellis/fika .........

I väntan på att regnet ska dra förbi så vi kan ta en rejäl skogsrunda får vi förströ oss med böcker och spel.


Mors kors som Malthe säger 

Av Karin - 8 juli 2009 13:48


Boysen sov till klockan 7 !!!!

Efter frukost så väntade vi in min bror Magnus med familj, på väg från Sundsvall till Öland med stopp hos oss.

Barnen fann varandra efter en stund och hade riktigt skoj tillsammans.

Vi grillade och åt jordgubbar m glass och hade en trevlig em.

Efter en vilostund i soffan med några sagoböcker så packade vi in oss i husbilen och åkte en sväng. Boysen tyckte det var ascoool !!!

Vi hamnade hos husses bror m familj och tog en snabbfika för att återvända hemåt. Barnen kom i säng och doggsen och jag tog en runda.


Husse o jag var ganska slut men satt i soffan och inventerade lite av allt som vi vill köpa till husbilen ................


Signe & Malthe har möte under fruktträden


Tyra & Wincent diskuterar


Av Karin - 7 juli 2009 22:18


Dagen började med en resa till Kvicksund och Eskilstuna, närmare bestämt till LÖTA .  En underbar fm tillsammans med min goaste/bästaste vän.

 Många vita perenner senare så avnjöts en god lunch.

Tack Lotta för en supertrevlig dag !!!!!!!!


Hemma väntade våra älskade små barnbarnsprinsar.

De ska bo här hos oss i en vecka nu medans deras föräldrar tar en liten semester på tu man hand. 

När kvällsmat intagits så for vi iväg för att hämta hem vårt nya fritidsintresse HUSBILEN !!!!!!

Boysen o jag körde hem för dusch och läggdags medans husse skrev papper m m med säljaren.

De hade svårt att koppla av, de väntade ju på att farfar skulle komma hem med husbilen.

 Jag tror att klockan var 21.30 innan de äntligen slog ihop ögona.


Nu blir det en sen fika o sedan lär nog även jag slockna som en gris.


Gnattis

Av Karin - 6 juli 2009 17:59


Nu är det klart !!!

Det är bara träningsoverallerna som saknas .......



Av Karin - 6 juli 2009 09:34


Jaa jäsiken vad mycket man kan göra med hundar !!!

Här är ett tips från LARSSON

Titta och njut (OBS: sätt på ljudet!!!)



Av Karin - 6 juli 2009 09:08


Riktigt ruggigt, regnigt och kyligt. + 12 grader bara !!!

Det är väl så här somrarna har varit de senaste åren, antingen varmt såååå in iiiiii norden eller oxo regn o kyla.

Men men efter regn kommer sol ...........

Min vita rabatt är nog glad för vätan i alla fall, för det är bra torrt.


Idag ska det röjas lite här!! Inomhus jobb, så vädret är ju perfekt för det i alla fall. För imorgon händer det grejer här ...............

mer om det senare !!!


Nu proppsar doggsen på vår dagliga skogsrunda, de har laddat upp i vår säng ett tag nu!!

...... and off we go !!!

Av Karin - 5 juli 2009 15:37


Tog mig i kragen och tog lite bilder under fm/middan


Är det ett odjur eller en lagotto i den vita rabatten !!???



 Puuhh, det var bara en lagotto


Basta tog det lugnt och sola lite



Husse leker i parabolen

Av Karin - 5 juli 2009 10:52


Solen skiner och man kan göra något utomhus utan att drunkna i svett.

Vi har gått vår dagliga skogsrunda och när vi kom tillbaka så tog jag cykeln och cyklade varsin runda med doggsen.


Fixa först!! "Stingpinnen" som jag satt på cykeln funkade inte på henne, den var döööööläskigt nära cykeln.

Hon travade så fint jämter cykeln i löst koppel, så såååå får det bli.

Det går inte att köra så fort med henne, hon är ju inte så stor.


Bastas tur !! Kopplade på henne på "stingpinnen" och det går bra men hon lutar/drar en aning, ingen snygg syn och säkert inte bra för leder och muskler. Tog då henne oxo i koppel och hon travade på såååå fint, även hon i löst koppel.  Jädrans vilken fart hon har !!!!!


Det ultimata vore ju att kunna cykla med dem samtidigt naturligtvis !!!

Var för sig så får ju jag mer motion iofs ...........


Nu ska jag ut och slåss mot ogräset !!!!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards