Alla inlägg under april 2009

Av Karin - 10 april 2009 09:23


Förr i världen, när jag var ung, var detta den tråkigaste dagen på hela året.

Det fanns absolut ingenting att göra för nöjeslystna ungdomar. ALLT var stängt, affärer, kiosker, bensinstationer, biografer, dansställen ....... ALLT.

Idag har man ju en annan syn på saken. 

Jag har allt jag behöver här hemma och behöver inte trä ut snoken utanför dörren om jag inte vill.

Nu skiner dock solen och det är ett fantastiskt väder utomhus så ut vill jag definitivt men inte för att shoppa eller nått sånt utan för att njuta av ledigheten.

Det blir vår dagliga skogsprommis till att börja med sedan får vi se vad dagen bjuder på ...........

På med gummiskorna och studsa ut i naturen!!!


GLAD PÅSK !!!!!


Av Karin - 9 april 2009 14:41


Jag är numera en av de Blogging Bitches !!!


Av Karin - 9 april 2009 12:14


Av nån anledning, vid ett svagt ögonblick tog jag åt mig att dammsuga på kontoret på min arbetsplats 1 gång i veckan.

Här springer en massa folk om dagarna, en del slänger man käft och det kan bli ganska "giftigt" emellanåt.

Vid en tidpunkt för nått år sedan så var det en ständigt återkommande gubbe som alltid var så rapp i käften och han hade väldigt roligt åt min dammsugning, av någon anledning, och kom alltid med nästan elaka gliringar.

En dag fick jag nog ............

Han sa hånskrattandes: "duuu Olga..... det är bara hucklet som fattas"

Jag svarade med dammsugarslangen i näven: " kom hit du så ska du få dig en rejäl avsugning !!!" *ridå*

 Efter den kommentaren så blev han så jävla paff att han bara pep iväg.

Jag fick aldrig mer nån kommentar om min städning ...............



Av Karin - 9 april 2009 07:54


Letar mig tillbaka till min tid som egen företagare.

Som butiksägare så dyker det alltid upp konflikter nån gång men kunden har ju ALLTID RÄTT !!!

En gång, eller en kund, som jag minns alldeles särskilt är en dam/kärring som alltid kom in och frågade på en massa varor och man bröt nästan ihjäl sig för att hon skulle handla. Hon avslutade alltid sin frågerunda med att säga: "de är ju billigare på torget".

Ja ja, visst ...... så kan det vara svarade jag eller oxo sa jag inget.

MEN en gång rann det bara över ........

Vid hennes standard fras om att det är billigare på torget så sa jag:

" men gå då dit och handla !!!!! Jag förstår inte varför du överhuvudtaget kommer in här i min butik om jag nu är så dyr".

Kärringen försvann ur butiken, en aningens snopen ...........

Döm om min förvåning när hon kommer in i butiken några dagar senare och går ut med en blomma, inhandlad hos mig !!!!!!!



Av Karin - 9 april 2009 05:48


Så var det dags ........ sista arbetsdagen den här veckan !!!

Idag jobbar jag bara till lunch sedan är frihetens timme slagen och

4 hela lediga dagar står på tur, det ska bli såååå skönt.

Lite småstressat lär det nog bli idag, vad annars, på AB Totalkaos.

Vi väntar in en bil från Portugal och låt oss hoppas att den är på plats innnan vi går hem ................. godset den kommer med ska naturligtvis gå från oss direkt och då kan det bli tajt med tid.

Ja man kan inte göra mer än vänta och se .........


Hopp in i duschen ......... *swosch*

Av Karin - 8 april 2009 05:47


Två arbetsdagar kvar denna vecka, lovely !!!

Mulet och tempen ligger nära nollan. Jag går med på en fuldag idag bara det fina vädret kommer tillbaka till helgen igen. DET har dom lovat !!???

Denna vecka blir det handlardag idag för imorgon slutar jag lunch och då vill jag hem så fort som möjligt. Har lite annat att fixa med i morgon em oxo,

Löparstina ska bli klippt inför utställningen på påskdagen.

Just nu känns det lite tveksamt om det är någon idé att åka med henne överhuvudtaget, med tanke på hennes beteende just nu ..........


Husse far med sonen till Götet idag för att hämta hem en nyinköpt bil. Så det blir till att shoppa påskmaten själv, kanske skulle tota ihop en inköpslista. Hmm ....

Dags att sätta fart på dököttet nu.


Hopp in i duschen ........

Av Karin - 7 april 2009 22:16


Fixa är så urbota deppig så det finns inte ............

Både igår och idag har hon sovit bort dagarna på jobbet, hon som alltid kommer smygandes när vi fikar.

Ikväll på kursen var hon helt väck !!!!!!!

Vi körde korta start- och målrakor och de var triggande till tusen.

Men inte på Fixa  ...........

Jag satte henne vid starten och där satt hon !!!!

Som fastklistrad .............

Med lite lirkande och lock och pock så genomförde hon banorna motvilligt.

På slutet av kvällen gjordes en "tävlingsbana" och andra gången/varvet så fick jag igång henne lite grann, då funkade t o m slalom, skapligt.


Nu är vi trötta ........

Gnattis

Av Karin - 7 april 2009 10:58


 Upptäckte precis till min stora glädje en massa fina lediga dagar i almanackan den  närmsta tiden!!!!!!!

 - Först påsk nu till helgen

 - Valborg = 3,5 dagar

 - Kristi flygare = 4 dagar


VERY NICE !!!!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards