Alla inlägg den 10 april 2009

Av Karin - 10 april 2009 13:49


Åååååhhhh vilken underbar dag !!!!!!

Kuta runt skogen med doggsen och husse på fm och jisses vad svettigt det blev för både folk o fä !!!!

Efter prommisen blev det fika på altanen ................

Nu har jag tagit en "time out" efter att ha skolat tomatplantorna som jag sådde förra helgen och flyttat ut dem i "barnkammaren" i växthuset.

Fortsätter det här vädret så får de stå kvar där. Jag fick sedan ett ryck att röja i mina 4 pallkragar !!!

Så nu är jordgubbsplantorna väck och det är rensat och klart för sådd.

De är även lagottosäkrade !!!! ( kompostgaller ligger uppepå som lock)

Mina hundar brukar inte gräva men bättre att ta det säkra före det osäkra.


Så här ser det ut i vår skog nu .....




Av Karin - 10 april 2009 09:23


Förr i världen, när jag var ung, var detta den tråkigaste dagen på hela året.

Det fanns absolut ingenting att göra för nöjeslystna ungdomar. ALLT var stängt, affärer, kiosker, bensinstationer, biografer, dansställen ....... ALLT.

Idag har man ju en annan syn på saken. 

Jag har allt jag behöver här hemma och behöver inte trä ut snoken utanför dörren om jag inte vill.

Nu skiner dock solen och det är ett fantastiskt väder utomhus så ut vill jag definitivt men inte för att shoppa eller nått sånt utan för att njuta av ledigheten.

Det blir vår dagliga skogsprommis till att börja med sedan får vi se vad dagen bjuder på ...........

På med gummiskorna och studsa ut i naturen!!!


GLAD PÅSK !!!!!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards