Alla inlägg under mars 2009

Av Karin - 10 mars 2009 10:59


....... så har jag i sakta mak förpassat mig "runt skogen".


Doggsen höll på att ta kål på mig igår med sitt förföljande och skapande av dåligt samvete.

Så fort jag reste mig så rusa de iväg:  "jiiippppiiii, hon lever !!! "

Gick jag på toa, och då i synnerhet den toan som ligger närmast ytterdörren, så trodde de att: " nuuuuuu äntligen ska vi ut!!!!"

Jag försökte avleda dem med märgben och lite godissök men vad hjälper det när promenadtarmen tarvar sitt.


Idag mår jag ganska mycket bättre, magen är inte riktigt i form men jag känner mig starkare ........

Nu efter prommisen så känns det riktigt bra!! Frisk luft gör gott för både kropp och själ.

Mycket snö ligger det kvar i skogen, det brukar ta tid innan den försvinner iofs. Här runt vårt hus är det inte så mycket kvar .............

Tog en inspektionsrunda när jag kom tillbaks från prommisen och vårblommorna så som krokus, pärlhyacinter, scilla är på G i den vita rabatten.


Nu ska jag ta en kopp te och ta med mig GW in i soffan ........

Av Karin - 9 mars 2009 22:03


 ........ som sagt, jag blev hemma idag !!!

Efter mitt femtielfte toabesök så sov jag bort hela förmiddagen.

Frös, svettades och hade en konstig smärta ner i benen hela dagen.

Mår skitskumt m a o ...........

Känns väl något bättre just nu men det sista jag åt tidigare ikväll rumlar runt rejält i magen.

Så jag tar nog och stannar hemma imorgon med ......


En stor kram till alla mina goa goa bloggvänner !!!!

Av Karin - 9 mars 2009 06:13


Är rutten i kistan så man kunde väl mått bättre !!! Kallsvettas och känner mig riktigt olustig .....................

Sitter och funderar om jag  verkligen är "fit for fight" för en dag på jobbet.


cu



Av Karin - 9 mars 2009 05:55


Snart är det vårdagjämning !!! Många ljustimmar är det ........ 


JÄMFÖRHÄR

 Solen går upp: 6:33
Solen går ned: 17:47
Soltimmar: 11:14

Av Karin - 8 mars 2009 12:37


Får besök på em !!!

Snabbt blev det ändrade planer ........

Kolapsen puttrar på spisen, doggsen är gådda och börjar så sakteliga torka upp IGEN, tvättmaskin och tumlare jobbar för fullt och jag sitter och bloggar !!!!

Inte så länge till för jag väntar på att potatisen ska koka upp, står man där och väntar så händer inget men lämnar man spisen så kokar det upp i huj!


Ni vet väl förresten varför vi kvinnor har mindre fötter än män !!!????

För att vi ska komma närmare spisen ........ så klart.


Huj ......

Av Karin - 8 mars 2009 08:41


Det är grått och kyligt ute, det kommer ner något på tvären, vet inte om det är snö eller regn men nått är det. Att det skulle vara vår ute är det svårt att ens tänka sig just idag.

Under gårdagen blev det en massa hundvård. Jag testade "the magic thing" och den håller verkligen vad den lovade. Ett kanonredskap helt enkelt, den reder ut tovor på ett litet kick !!

Det var Fixa som fick sig en omgång på trimbordet och ett "vaniljbad" efteråt. Mmmmm så gott hon luktar ............

Idag ska vi fortsätta med lite klippning av Fixa och sedan är det Bastas tur på trimbordet.


Ååååhhh dessa förbannade helger som går sååååå fort !!!!

Jag hinner inte ens med hälften av vad jag skulle vilja göra.

Well well, bäst att sätta fart så jag hinner med något i alla fall.


Av Karin - 7 mars 2009 09:26


 ..... så uttryckte sig husse vid frukosten.

Vilket innebär att han sitter vid sina radioapparater med hörlurar på sig hela dagen och jag får göra vad FAN jag vill.

Och ja det kanske är en sån dag .............

Vi börjar med en skogsprommis och känner efter.


cu later

Av Karin - 6 mars 2009 16:07


Jösses vilken fin utmärkelse jag fått !!!! *rodnar*

Tusen tack  Eva  *kramis till dig*


Åsså ska den delas ut igen ......... det får bli till alla mina favvobloggar som jag har länkar till och några fler .............. utan er vore jag inget !!!!!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards