Alla inlägg under mars 2009

Av Karin - 28 mars 2009 10:11


Andra gången denna vecka som vi får 1 dm snö på ett litet kick !!!

Låt oss hoppas att den försvinner lika fort som den kom. Nästa vecka skulle det bli riktiga vårtemperaturer ute, 5 - 10 grader plus !!


Gårdagen var vansinnigt trevlig !!!!

Vi startade tidigt för att få ut så mycket som möjligt av dagen. Vårt mål var att hänga på låset på mässan, vilket vi oxo gjorde.

Detta innebar att man utan att trängas allt för mycket kunde leta lite rariteter bland pelargonsticklingarna hos de olika försäljningsställena.

Vi kuta gata upp och gata ner ..........

Mycket prylar finns det, en hel massa icke trädgårdsrelaterat och ännu mera inredningsdetaljer.

Det fikades och samtidigt lyssnades det på olika föreläsningar t ex om citronträd, äpplen och ogräs. Nytta med nöje alltså .......


Hem kom jag med ett antal pelargonsticklingar, fröpåsar, en zinkbalja och ett par trälådor som jag köpte av holländarna som säljer lökar och knölar.

Dessa trälådor (bild kommer senare) är tänkta att ha pelargoner i utomhus, sommartid.

Hemvägen innebar allt annat än tankar på sommaren, det blev ett sjuhelvetes snöoväder sedan vi lämnat huvudstaden.

Detta tilltog rejält sedan jag lämnat Lotta och styrde min lilla C3:a hemåt.

Men hem kom jag med livet i behåll och till två galna Lagotto, det verkade som om jag varit borta ett år ........ minst!!!


TACK !!! Lotta för en superdupertrevlig dag !!! *kramar om*


Av Karin - 27 mars 2009 05:44


 ..... är samma sak idag!!!

Ledig ledig ledig ..........

Nu blir det duschen och sedan bär det av mot Stockholmo och den stora  Trädgårdsmässan.

Doggsen är helt chockade här, de fick sin morgonprommis redan vid 5 !!!

Det ska tydligen bli snö idag men sen kära vänner ........... nästa vecka kommer våren 5 - 10 plusgrader ska det bli!!!

Nu har jag inte tid att sitta här och svamla.

Ha en bra dag ........ det tänker i alla fall jag ha.


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 26 mars 2009 05:54


 ..... denna vecka !!!!

Snötäcket krymper men kylan består och mer snö verkar vara att räkna med imorgon. Hmm .......

Mina arbetskamrater tråkar mig för att jag ska på trädgårdsmässan.

Typ: " lite fel årstid va` ??" eller "det blir ingen vår" . Ja ja det är nog mest avundsjuka.

Idag blir det mycket att fixa på jobbet iom att jag är ledig imorgon. Vår kontorschef är oxo ledig imorgon. han ska till Spanien för att spela golf över helgen. Det innebär att A blir själv på kontoret, stackarn ....... mmuuuaaahhahahaha!!

Lite mat ska inhandlas inför helgen idag oxo. Får kolla kyl o frys innan jag åker vad som saknas.

Full fart mot "helgen" !!!!


Hopp in i duschen ..... 



Av Karin - 25 mars 2009 05:55


 ...... kyligt så det förslår idag, minus 13 grader har vi här !!! *burrrrr*

Det är dock klart och solen klättrar över horisonten.

Två dagar kvar att jobba denna vecka . *sweet*

På fredag bär det av mot Trädgårdsmässan !!!

Gårdagens kursupprop var trevligt. En hel del kända ansikten så det blir säkert en rolig och trevlig kurs.

MEN sååå mycket snö som låg på planen !!!!

Det återstår att se hur mycket som försvinner tills nästa vecka annars blir det en ny hundsport, snöagility.


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 24 mars 2009 05:53


Söndagens snö smälte nästan bort helt igår, då kommer det en ny laddning.

7 minusgrader och 5 cm snö !!!! Veckans överraskning .........

Småfåglarna sitter här ute och ser smått chockade ut, det är tur att de har jordnötter och solrosfrön att mumsa på.

Förkylningen sitter där den sitter och jag känner mig allt annat pigg.

Tur att jag har en "morot" i slutet på veckan annars hade jag nog lämnat in .......


Ikväll är det kursstart på agilityn !!!

Det är oxo en anledning till att glädjas och glömma bort alla krämpor för en stnd. Det blir ingen hundträning idag utan genomgång och upprop. Mina doggs får följa med eftersom vi åker direkt efter jobbet, så vi får en prommis i alla fall.


Mot duschen .......

Av Karin - 23 mars 2009 22:31


 ....... fortsätter nu in i sängen efter att ha tllbringat kvällen i soffan.

Känner mig helt slut som människa ............

Av Karin - 23 mars 2009 05:52


 ........ nya tag !!

Kan väl inte påstå att jag är på hugget direkt, har drabbats av en konstig förkylning som stagnerat i kroppen, liksom.

Det är vinter ute igen, snö och minusgrader ...............


Positivt tänkande Karin !!!!!


Släp in i duschen .....

Av Karin - 22 mars 2009 20:12


 ......... usch och fyyy!!!!!

Känner mig som en säck potatis, ungefär .........

Hannah & Co är åter i Stockholmo och vi är solo igen.

Det är så roligt när de kommer och så tråkigt när de reser hem.

Kom snart tillbaka ........... 

Em har tillbringats i viloläge i soffan medans snön vräkt ner ute.

Jag har försökt att fröströ mig med tidningar, böcker och TV. Nu blir det lite paus innan Parlamentet och sedan Beck.


Cu


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards