Alla inlägg den 29 mars 2009

Av Karin - 29 mars 2009 19:05


..... eller två !!!!¨

Efter att ha jagat ut husse på skogspromenad, enligt honom, alldeles för tidigt. (Vi gick 9.30 men enligt kropps- och vintertidsklockan var hon ju bara 8.30.) Så har det "jordbrukats" en del.

Jag började med att plocka upp alla pinnar under fruktträden som vår granne klippt åt oss tidigare i veckan. Sedan hamnade jag av någon anledning i växthuset .............. där jag rensade ut en del och förberedde lite inför kommande säsong. All min fiberduk fick jag kasta för den har tydligen fungerat som råttbo i vinter. Den var perforerad som ett såll .......

Jag gjorde iordning "barnkammaren" för alla babyplantor som ska flyttas ut så fort det blir varmare. Vattentunnan är fylld med vatten för att fungera som en värmereservoar inför kalla nätter framöver. Den trasiga glasrutan är utbytt mot en ny och hel.

Man får verkligen en riktig kick av trädgårdsmässan och av att umgås med Lotta en hel dag !!

Nu är det bara att vänta på att det ska bli varmare .................


 ....... och att kroppen ska tåla en halvdag i trädgården bättre.

Jeeeeesus va´ ont jag har överallt !!

Efter maten så har vi slappat i soffan, fikat och kollat på TV en stund.

Sängen är renbäddad och fräsch!! Doggsen är jävligt nöjda och sover som stockar, helt slut efter en dag ute i trädgården. Någon av dem, förmodligen Basta, hade dödat en liten näbbmus och lekte förnöjt med den ända tills matte förstörde det roliga.

Lillfixan var så trött på att vara ute så hon stod och skällde och ville in.


Well, nu är det kväller och jag återgår till soffan ...........

Av Karin - 29 mars 2009 07:46


Vaknade tidigt och funderade på vad klockan egentligen var !!???

Insåg att det var lika bra att stiga upp ............

Så var det då sommartid och det brukar ta en vecka att vänja sig vid den där timmans förskjutning. Det är dock väldigt trevligt med de ljusare kvällarna, att en timma kan göra såå mycket.


Gårdagens em tillbingades tillsammans med ett litet barnbarn. Storebror skulle på Pettson & Findus teater och då fick lillebror vara hos oss.

Vi lekte med bilar och lego och fikade ............

Farmor, dvs jag, lyckades peta ner några tomatfrön i jord och plantera om de nya sticklingarna samtidigt som det lektes för fulla muggar.

Snällare barn får man leta efter !!!


Nu är det hög tid för frukost .....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards