Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Karin - 17 januari 2009 15:28


 ........ snart är det slut på friden !!!

Boysen kommer vid fyratiden. Här har städats och fixats en del under dagen och nu ska jag sätta mig en stund för att läsa.

Vädret har varit riktigt skapligt idag, nån minusgrad och tro det eller ej men solen har varit framme. Nu mulnar det på emellertid ...... ganska rejält.

Nu bär det av mot soffan för sedan ska här lekas ................

Av Karin - 17 januari 2009 09:58


Nu har jag suttit här och mornat mig en lång stund, så lång att Fixa börjar att protestera. Hon tycker att det är dags för vår skogspromenad.

Här ska det annars städas nu på fm för i em kommer barnbarnen hit.

De ska sova över tills imorgon så då blir det full fräs här. Att blogga kan man nog glömma ............

Nu är de världens raraste och snällaste barnbarn, funkar alltid perfekt med dem, ingen gråt o tandagnisslan här inte. Sysselsättningsproblem har vi heller inte eftersom det finns leksaker kvar efter deras far och de är riktigt spännande. DET är det första som ska fram när de kommer hit.


 ...... and off we go !!!!

Av Karin - 17 januari 2009 09:23


 ....... och matar fåglarna !!!!!

Spetar ut i nattlinnet och fyller på solrosfrön till de små liven.

När jag sätter mig vid frukostbordet så ser jag en kär gäst i trädgården, för första gången denna vinter, en koltrast. Den sitter uppburrad och tittar på fröna men den letar nog egentligen efter frukt !!!!

Jag rullar ut ett äpple genom dörren och då flyger den iväg förståss men kommer strax tillbaka. 

När frukosten är avklarad så kikar jag ut igen och ser då en STOR BRUN FYRBENT VÄN vid fågelbordet !!!!! Det är Basta som står och smaskar i sig äpplet ..................

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards