Alla inlägg den 1 augusti 2008

Av Karin - 1 augusti 2008 15:18


Mitt i sommaren och semestertider så vad gör jag!!????

Jo jag tvättar juldukar!!!!!!!!

Varför blir det alltid så ......... de hamnar längst ner i tvättkorgen och bara ligger och ligger. Nu var tvättkorgen tom och dessa eländiga dukar låg där än en gång. Så jag stuvade in dem i min nya fina tvättmaskin och tvättade dem i "handtvättsprogrammet"!!!

Det blev så bra så .............


En liten fråga bara. är det nån mer som har sina juldukar liggandes för tvätt i ett halvår?????? Eller är det bara jag ............. *suck*

Av Karin - 1 augusti 2008 15:06


Jag fick några insektsbett i Norge förra helgen och de kliar och svider så det gör nästan ont. Jag försöker att inte röra vid dem men ibland så kliar det så infernaliskt så jag bara måste gno lite på dem och då blir det ju ännu värre!!!!

Har försökt med att badda alsolsprit men inte fan hjälper det. Var på apoteket och köpte Xylocain, en ynklig liten tub för 50 spänn som skulle hjälpa sa apotekspersonalen  men "icke sa Nicke"!!!

Irriterande är va det är ........... *grrr*


Av Karin - 1 augusti 2008 13:16


Mmmmmm så rent och fint det blev ........ det luktar såpa i hela huset!!!!!

Nu lär det väl inte vara så fint så länge i o m att det är sommar, alla dörrar står öppna och man springer ut och in hela tiden.

Men det är rent i alla fall, det är huvudsaken!!


Husse är iväg på jobb idag, det ringde direkt imorse så det var bara för honom att slänga sig in i bilen och dra.

Viktiga och bra kunder måste man serva och har man ett

serviceföretag så .........


Jag ska brygga mig lite gott kaffe och sätta mig i skuggan en stund innan jag ska fortsätta med nästa projekt.

Vi får besök av goda vänner imorgon så jag ska fixa och förbereda lite ätbart tills dess ..........


In i skuggan

Av Karin - 1 augusti 2008 10:59


..... och den sista sommarmånaden!!!

Augusti brukar ju ofta kunna bli en riktig kanonmånad, vädermässigt sett.

Idag så är det städning på agendan!! Som tur är så är det lite svalare idag så man orkar fara runt med dammsugaren och moppen.

Doggsen har fått sig en skogsrunda och har nu flytt till sina svala gömslen i duschen för att pusta ut.


Igår så hade vi besök i omgångar under dagen. Först var Lars bror m fru här och fikade på middan. De ahr varit på en snabbsemester nere i Europa och hade lite kul saker att berätta om.

Under sen em kom L-B, en radioamatörskompis till Lars hit från Hagfors. Då blev det grilltajm och fika på altanen i kvällsolen.

Sedan tillbingade jag resten av kvällen med Stieg Larsson i soffan ..........


Nähäpp, bäst att sätta fart nu har en del annat jag ska pyssla med oxo.

Cu


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards