Alla inlägg under juni 2008

Av Karin - 24 juni 2008 06:05


Idag var det inte lätt att vakna till liv inte!!

Det känns som om jag skulle kunnat sova hela dagen, kan det vara det "underbara" sommarvädret som gör att man blir sån här.

Jag tycker lite synd om alla som börjat sin semester just nu och det verkar inte bli bättre på hela veckan, till helgen var det nytt skitväder på G.

Nåväl, det är väl bara att gilla läget!! Vi får ju lite regn nu iofs men det kunde väl vara varmt ...........


Hopp in i duschen ... 


Av Karin - 23 juni 2008 16:58


Jag ska alldeles strax ta med mig hundarna på en skogsprommis. Det är bara det att regnet vräker ner just nu!!!!! Tänke vänta tills det lugnat sig något.

Det blir att dra på sig regnstället och gummistövlar!!

Skönt att vi äntligen får lite väta här .........


Doggsen är lite roliga när det är regnigt ute. Öppnar man altandörren för att släppa ut dem så backar de, möjligen att de kan gå efter husväggen en bit för att snabbt vända om in igen.

Om man däremot går ut genom entrédörren, där vi går in o ut för det mesta, då finns det inte ett uns av tvekan. Var ligger skillanden!!!?????


and off we go .......

Av Karin - 23 juni 2008 06:07


Det ser regntungt ut men vi får inget regn att tala om. Vi skulle nog behöva ett riktigt dagsregn!!!

Det var lite välbehövlig ledighet i helgen. Har inte gjort så mycket utan mest tagit igen mig. Man behöver det oxo ibland ...........

Jobbardag igen! Nu sätter vi in slutspurten på jobbet, två veckor kvar innan semestern. Vi har knökfullt med jobb men de nya cheferna tycker alltid att vi kan trycka in lite till!!! *pust*


Doggsen är trötta idag, det är jobbigt att vara ledig!!! Måndagar brukar de sova extra mycket på jobbet.


Hopp in i duschen .......



Av Karin - 22 juni 2008 09:00


Sov faktiskt till kl 7.30 idag!!!

Vaknade av att en hund skällde och ville ut. När jag kommer upp så står dörren öppen på vid gavel!!! Det var Basta som tyckte att det var dags för matte att stiga upp. Husse hade redan varit uppe nån timma men han sitter vid radion med hörlurarna på och bryr sig då inte så mycket om något annat.

Sista lediga dagen på den här helgen då!  Skapligt väder ute men det är ingen värme direkt, cirka 10 grader bara.

Få se vad man ska hitta på idag!!?? Vi börjar väl med en skogsrunda så får vi se sedan vad vi hittar på.


Ut i skogen ska vi gå ........


Av Karin - 21 juni 2008 13:02


Sitter hopkrupen i soffan, läsande om klickerträning, Hundsport och Brukshunden, med fleecetröja på och doggsen liggande runt mig.

Burrrr vilket ruggväder det blev idag ............

Vi gjorde en skogsrunda tidigt imorse och tur var väl det, innan regnvädren kom på allvar. Nu tornar de upp sig, det ena värre än det andra och det blåser som tusan.


Igår fick vi en trevlig em med sonen och hans familj. Barnbarnen är ju bara för härliga ........ vi åt gott och lekte både ute och inne och busade en massa. Den minste kallar ALLA djur för "boo" och säger det på ett sånt härligt sätt!! Gissa om vi fick många skratt .........

Det kom en rejäl regnskur men annars var det ganska bra väder.


Just nu väntar jag med spänning på om Lars får fart på grillen .........

få se om pizzerian är öppen annars  *fniss*


Cu

Av Karin - 20 juni 2008 08:03

(Basta letar JORDgubbar)

Vill önska alla bloggare och alla andra vanliga människor med en Trevlig Midsommar!!


Solen skiner och det ser ut att bli en ganska fin dag, so far .......

Här ska städas av lite nu på fm och till middan kommer sonen m familj på "sill o potäter" och jordgubbstårta.

Doggsen ska få sej en skogsrunda så det blir lugnt i lägret. Fixa håller en liten inventering av leksakslådan för tillfället. Vilket innebär att hon metodiskt plockar ut en leksak i taget, leker en liten stund med den för att sedan hämta en ny. Detta pågår tills lådan är tömd på leksaker ........... och många leksaker finns det!!!!!!!


Nu ska jag sätta lite fart här ..........


Av Karin - 19 juni 2008 06:00


Klockan är sex!!!!!

En underbar morgon, sol och lite varmare idag, plus 10 grader!

Fast det ser väl inte så huggarns bra ut, vädermässigt, inför helgen.

Vi ska ju vara hemma så det spelar inte någon större roll iofs.

Kort arbetsdag idag, slutar klockan 13, det är fiiiint!! Såna dagar brukar gå extra fort.

Jag ska nog ta ett röj här när jag kommer hem eller jag får se hur jag känner då ........

Ikväll är det sista delen av Brottet, den danska kriminalserien, som är så bra. Ni som missat den ..... ja det är bara att beklaga.

Inför det sista avsnittet så är det fortfarande helt öppet vem mördaren kan vara, helt omöjligt att förutse. Spännande avslutning blir det!!!


Nu sätter vi fart på den här dagen!!!!

Hopp in i duschen .....


Av Karin - 18 juni 2008 19:01


Maten är inhandlad så nu kan det bli helg ......... allt utom jordgubbarna för de får jag lov att inhandla på midsommaraftonsmorgon.

Imorgon jobbar vi till lunch så det blir kortdag, kanonskönt!!!

Jag har även köpt finfina pellisar till fars grav och varit på kyrkogården och planterat dem. Det blev jättefint!!

Så nu känner jag mig riktigt nöjd med dagen som varit.

Nu stundar nybryggt kaffe, soffan och lite TV ............ 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards