Alla inlägg den 13 juni 2008

Av Karin - 13 juni 2008 22:06


Vi genomförde vår "uppkörning" riktigt bra ikväll.

"Mycket väl genomfört" på 10 av 11 moment, inte illa pinkat!!!

Det 11:e momentet fick vi "Väl genomfört" på, det var nosaktiveringen och det berodde på att vi inte var med på "spår-kvällen" men det kan vi leva med. Fixa letar ju hartryffel som en besatt i vanliga fall så nosen är det inget fel på.

Emelie har varit en tuff kursinstruktör som ställt krav på både hundar och förare. När vi t ex tränat moment med störning så har det varit riktig störning vilket resulterat i att hundarna verkligen satts på prov.

Vilket genererat i att Fixa satt som fastklistrad idag när det ven bollar framför näsan och lockades med godis på fat vid inkallning med störning.


Vid  fikat och lite eftersnack så blev det tal om fortsatt kursande.

På inrådan av Emelie så beslöt jag mig för att det blir Agility för Fixa och mig till hösten.


TACK!! än en gång Emelie för en kanonbra kurs !!!!




Av Karin - 13 juni 2008 06:16


Borde kännas jävligt bra men på nått sätt så gör det inte det idag!???

Vet inte varför men så är det ..........

Fortsatt kyligt väder, några plusgrader bara men sooool.

Jobbardag och massor att göra som vanligt. Alla människor ska ha sten nu och helst före semestern oxo!!!!!

Ikväll är det kursavslutning för Fixa o mig. Det känns skönt men samtidigt lite vemodigt för det har varit väldigt nyttigt för oss båda. Jag känner att jag fått ut mer av den här vardagslydnadskursen än den jag gick med Basta.Ttrots att jag var lite negativ i början med tanke på alla de "läskiga" hundarna som var med. Fixa har vuxit ganska mycket tillsammans med dem.

Emelie, vår kursledare har gjort ett jättebra jobb!!!


Shit va klockfan sprang iväg nu då !!!


Hopp in i duschen .....



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards