Alla inlägg den 13 maj 2008

Av Karin - 13 maj 2008 22:31


 .... men ska peta ner några rader ändå.

Jag avslutade arbetsdagen med att arbeta ännu lite mer, hos husse med bokföring och sånt kul. Var inte hemma förräns sju/halvåtta .......

Fastnade framför TV:n och nyheterna och orkade knappt resa mig, förvånansvärt nog så höll jag mig vaken.


Vi var ju på kurs igår kväll, det börjar ta sig, känns mycket bättre nu med Fixa och monsterhundarna. Jag övervägde starkt ett tag att hoppa av kursen, jag vill ju inte förstöra min lilla Fixapixa.

Hon var nästan sitt vanliga jag igår, dvs följsam, lyhörd och lättmanövrerad, möjligen var hon en aningens trött efter helgens bravader oxo.


Emelie tog grunderna för klickerträning och vi gick glada ihågen ut för att "klicka in" våra hundar. Attans roligt var det, tyckte både Fixa o jag.

Vi tränade lite på lunchen idag och då fick även Basta sig en "inklickning".

När jag kom hem igår beställde jag en bok om ämnet från Adlibris så nu ska det pluggas. Hannah och Tristan kommer i helgen så då kan vi klicka på.


Snart behöver jag tändstickor för att hålla ögonlocken uppe ..........

Gnattis alla, bloggers och vanligt folk 





Av Karin - 13 maj 2008 06:07


Det känns i alla fall så efter förra veckans värmebölja.

Har sovit taskigt inatt, vaknat stup i kvarten, förmodligen för att det varnats för frost och frysrisken för mina odlingar i växthuset.

Jag var ute sent igår kväll och täckte med fiberduk och filtar.

Vid 5-tiden var jag uppe och kollade tempen ute och då låg den på 1,6 plusgrader så det blev ingen frost.


Idag hoppas jag att det blir en lite lugnare dag på jobbet för igår var det minsann hektiskt. Det kom container och lastbil med en massa sten som skulle iväg igen så fort det bara gick.

Detta plus att telefonen gick varm hela dagen gör att man tycker att allt är en enda röra. Men vid fyra var det mesta fixat som skulle fixas.


Hopp in i duschen ....... 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards