Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Karin - 6 maj 2008 22:35


Sitter och funderar på det här med att blogga, skriva dagbok på nätet/datorn.

Jag har sedan jag var ung skrivit dagbok. Den allra första dagboken finns fortfarande kvar, en blå med ett litet hänglås på som jag fick på min 8-årsdag. De sista 20 åren har det funnits en filofax i mitt liv som man byter innehållet i år efter år.

Den, filofaxen, är som en kär vän!! Jag vet inte vad jag skulle göra om den kom bort .........

Men sista året har det blivit mer och mer bloggande, här då.

Jag skulle vilja spara allt som jag skriver men vet inte riktigt hur. Skriva ut allt på papper, som jag såg att någon gjorde, verkar alltför tidskrävande och vilka mängder med papper det skulle bli. Vojne vojne .....

Kanske Bloggagratis kan komma på nån smart lagringsvariant!!???


Genom bloggandet har jag fått en massa vänner och det är jättekul.

Vänner som man byter tankar och idéer med dagligen, nästan, man måste ju kolla var dag hur det står till med dom om inte annat.

Besökande på MIN sida blir fler och fler, vilket oxo är jättekul.

Tänk att nån vill läsa just mina tankar och mina göranden.

Det var väl hit jag ville komma, egentligen.


Min blogg - mina ord - mina tankar

Allt jag skriver står jag för !!!!!



Av Karin - 6 maj 2008 06:10


Inte kan man klaga på vädret i alla fall och fortsatt fint ska det bli.

Tempen var lite lägre idag men ingen frost, som lägst var det 2,6 grader plus innan solen kom opp, frampå dagen ska det bli c:a 19 grader.


Lars var på ett infomöte igår kväll, de ska provborra efter uran i våra trakter. Det är ett kanadensiskt företag som har fått rättigheterna att göra så och finns det uran ska det tydligen skövlas en massa mark för att kunna bryta skiffer och utvinna detta. 

Folket i bygden är ju naturligtvis emot detta, vem vill bo i detta område???

Så nu ska det samlas namnlistor och protesteras i massor.

Vi får hoppas att vi får gehör.


Hopp in i duschen ....


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards