Alla inlägg den 27 april 2008

Av Karin - 27 april 2008 19:03


...... till Österbybruks utställningen, sista helgen i maj.

Här har badats hund på em men jag orkade bara med en. Det blev lilla Fixa som fick ett rejält shampoobad, hon var så iiiiin iiiii nordens skitig. Efter badet blev det kamning och tovutredning i över en timma. Då har vi ändå en del kvar att reda ut.

Basta får vi ta imorgon kväll ............


Resan till Coop resulterade i tre jättefina kryddväxter, en liten kul trälåda att ställa dem i och små trevliga skyltar som man skriver namn på i griffeltavlestilen. Lars köpte nått dyrt att strö ut på vår "mossmatta", få se om det kan bli gräsmatta igen kanske. Så nu väntar han på att det ska börja regna så han kan strö ut detta ............



Av Karin - 27 april 2008 10:59


Så har vi varit ute och gått med hundarna.

Jag tog med spårlina och sele och passade på att lägga två spår.

Ett lite längre till Basta och ett enkelt, lite kortare, till Fixa.

Basta hade lite svårt att komma igång med sitt spår, hon letar ju tryffel så det förslår!  Men efter en stund så fattade hon vad det hela gick ut på och spårade galant!!!!!! 

Fixa har jag aldrig spårat med tidigare, det har liksom inte blivit av bara.

Hon började oxo med att leta tryffel men hittade sedan spåret och gick nästan rakt på ....... vinden spelade oss ett litet spratt.


Det blev rikitgt varmt när vi gick, solen var på väg igenom ett tag men nu är det helmulet igen.

Nu ska vi duscha och fara iväg till Coop Bygg o Trädgård. Kul att kolla runt lite de har en MEGA stor trädgårdsavdelning!!!!!!

Hoppas bara att de fått in lite trevliga saker ..........


Hopp in i duschen ....


Av Karin - 27 april 2008 09:14


Den 12 april var det ett år sedan jag började blogga här på bloggagratis.se och då dök det upp en ny Kategori till vänster i menyraden som heter: "För ett år sedan".

Det var en himla kul grej, att kunna gå in och kolla vad man pysslade med för ett år sedan, enkelt och smidigt. Det blir ju kanske inte av att man gör det så ofta annars ...........

Av Karin - 27 april 2008 08:48


Det gick smidigt att få ut pellisarna i växthuset igår.  De enda jag har kvar inne i huset är mina "vildar" som jag är sååååå rädd om.

Fyra stora lådor med pellisar som jag ställt på den gatstensbelagda delen av växthuset. Inbillar mig att stenen blir varm dagtid för att sedan behålla värmen över natten, till skydd mot markfrosten.

Temperaturen därute under fiberduken kan vara uppåt 30 - 40 grader varmt på dagarna, trots att alla vädringsfönster är öppna för fullt.


De får stå därute tills det blir riskfritt att ta ut dem på altanen, det brukar vara i början av juni.

Mina hängpelargoner ser inte ut som de brukar göra så här års. De fick sig en riktig frostknäpp i höstas och har liksom inte kommit igen nu i vår.

Får se om de kommer igen i växthuset nu, annars får jag köpa mig några "joddlarpelargoner" till mina lådor i år.



Av Karin - 27 april 2008 08:27


Gråvädersdag med lite regn och 8 - 9 grader varmt.

Får väl tänka som så att naturen behöver lite regn oxo, inte bara soool och varmt.

Jag sparade lagottotvätten tills idag och det var ju ganska smart med tanke på hur de blir på våra långprommisar i sånt här väder. Det hade i princip varit ogjort arbete om ni förstår vad jag menar .............


Dagens agenda är oskriven än så länge, förutom prommisen då.

Jag ska nog inte göra så mycket idag mer än att vara ledig.

Tänkte ägna mig åt hundarna en del, lägga spår när vi går prommisen för att sedan gå dem när vi kommer tillbaka.

Hmm ...... lite individuell träning kan nog behövas.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards