Alla inlägg den 24 april 2008

Av Karin - 24 april 2008 22:02


 .... på att flytta ut mina pelargoner till växthuset i helgen!!!

Har kollat väderprognoserna på TV och på nätet och det ser då ut som om värmen stannar ett tag till.

För tillfället så står de under lysrör och har så gjort sedan i höstas. Jag har ökat lystiden undan för undan men nu tror jag att de skulle må riktigt bra av att komma ut i dagsljuset.

De är omplanterade och har börjat växa på sig rejält!!

Jag gillar korta och knubbiga pellisar så jag tänker toppa dem ganska hårt. Det lär bli en hel del sticklingar om det är någon som är intresserad !!!!??????


Jag ställer dem i plastlådor på golvet i växthuset, så länge. Skulle det bli en kallperiod så är det lätt att bära in dem i huset igen.

Tyvärr så har jag ju inte så många sorter kvar, kanske 25 - 30 stycken, tidigare hade jag nog minst det dubbla ........... varav många rariteter.

*suck*


Av Karin - 24 april 2008 21:39


Det har jobbats, promenerats och handlats  m a o  full fart hela dagen.

Kan undra om det är värmen som gör att man känner sig helt kokt när kvällen kommer!!???


Nu har det i alla fall inhandlats Scalibor-halsband till doggsen.

Jag plockar dagligen ett antal fästingar på var och en av dem. De ska badas i helgen och sedan sätter jag på Scalibor-halsbanden.

Om två veckor är det utställningsdags igen, då bär det av till Larv i västergötland. Dit har jag anmält båda doggsen.

I helgen är det dags att anmäla till Österbybruk och det lutar väl åt att jag åker dit.





Av Karin - 24 april 2008 13:27


Jag har helt plötsligt två små gräsbetande kossor  *harkel* jag menade Lagotto!!!! De  älskar det nya fräscha friska gräset som börjat växa nu, gärna kvickrot det är lite extra kärvt ...........

Inte lätt att gå lunchprommis i den här värmen nu heller, det blir ju megavarmt för mina raringar. Nu sover de dock gott på de svala granit/marmorgolven här på kontoret.


Nu måste vi jobba vidare ...... 

Av Karin - 24 april 2008 06:06


 ...... och handlardag. Så var man där igen, slutet på veckan och en skön helg i antågande. Efter helgen blir det kortvecka 2,5 arbetsdag sedan fyra lediga dagar på raken!!! Ååååhh så skönt det ska bli ............

Lördagen ser ut att bli fin men söndagens väder verkar bli mulet o regn.

Helgernas paroll hädanefter är:

Fint väder = ute och grejar

Ful väder = inne och grejar


Inatt har det inte varit frost, tempen ligger på 3 - 4 plusgrader just nu.

Det finns ett molntäcke men solen tittar igenom lite här och där.

Man ser på all växtlighet ute hur det har påverkats av de senaste dagarnas värmebölja, träd och buskar är sprickfärdiga och vissa har redan börjat grönska.

Äppelträdet utanför mitt fönster har STORA knoppställningar som är på väg att slå ut .......... m m m m m m m m m häääärligt.


Hopp in i duschen ...



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards