Alla inlägg den 21 april 2008

Av Karin - 21 april 2008 05:57


Så var man på banan igen!!!  Dags för en ny arbetsvecka och en vecka med sol och högtryck verkar det som, om det nu blir som de lovat. SMHI har ju haft fel förr!!

Det är klart ute och tempen ligger på nollan. Inatt har jag haft kvar mina tomater i växthuset, väl inbäddade i fiberduk förståss.

Det var 9 grader varmt igår kväll vid niotiden så därför beslöt jag att lämna dem kvar därute. I min stora vattentunna  är vattnet alldeles ljummet så det blir en bra frostavstötare.


Igår kväll vid sextiden var jag vid fars grav och planterade ett gäng blågula penséer. Jag blandade dem med de små minipåskliljorna som redan fanns där, det blev sååå fint.


Ikväll är det kursdags!! Vi har tränat på vår läxa, "sitt" flitigt. Polletten trillar ner ganska snabbt hos lilla fröken. Måste vara ärlig och säga att det är inget jag "tränat" in tidigare eftersom jag vill att Fixa ska ståååååå fint. Jag har haft en hund som satte sig så fort man stoppa handen i fickan och det räcker.


På jobbfronten är det en väldig massa sten på ingående denna vecka.

Sedan får vi se om alla är friska oxo, förra veckan var det manfall flera dagar.


Om man tittar riktigt noga i det fina morgonljuset så ser man att träden börjar grönska lite smått. Vilken härlig tid vi har framför oss nu!!!!!


Hopp in i duschen ......


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards