Alla inlägg den 13 april 2008

Av Karin - 13 april 2008 20:34


Äntligen får Englas familj lugn o ro, hon är funnen men tyvärr som många befarade var hon inte vid liv.

I det här fallet så har de ju i alla fall den som mördat henne i förvar!!!

Hur är människan skapt som kan göra så här ......... men det var ju tydligen inte första gången heller, när han nu erkänner mordet på ännu en tjej, Pernilla, för 8 år sedan. Plus de andra som han försökt att våldföra sig på.


Jag håller med http://sefyrin.bloggagratis.se/2008/04/13/640079-till-lejongropen-i-kumla-med-fanskapet/ i hennes tankegångar och skulle oxo gärna hjäpt till vid kastreringen utan bedövning ..................


Av Karin - 13 april 2008 19:11


Jag fick det mesta gjort av det jag föresatt mig att göra.

Nu är alla pelargoner omplanterade t o m "vildarna". Det gick åt en o en halv

 50 liters jordsäck!!!! Så det var en del jobb och då ska ni veta att över hälften av min pelargonsamling frös i höstas.

På em sken det upp och blev finväder så jag fick en stund utomhus oxo.

Jag planterade nytillskotten i min vita rabatt men buskpionen får vänta ett tag tills det blir lite varmare, annars fryser den.

Jag såg årets första sädesärla idag!!!!

Släpade med en del jordsäckar tills rygg och nacke sa ifrån, aj aj aj aj ......

det blev en varm dusch, fika och lite snooozzzza i soffan.


Nu har jag anmält Basta & Fixa till ännu en utställning, nämligen till Larv/Skaraborg i maj. Och imorgon är det upprop på kursen Fixa o jag ska gå på Bruks. Spännande att se vad det blir för andra kursdeltagare.

Det ska bli roligt att börja träna den "lilla bitchen", hon är enormt lyhörd så det ska säkert gå bra.





Av Karin - 13 april 2008 08:55


.... den struttar runt i gräset utanför mitt fönster och letar mat eller om det kanske är bomaterial den söker. Den lilla söta fågeln bor i vår trädgård varje år. Rödhaken 


Vad gör man en dag som denna ....... hundprommis lär det ju bli,

sedan hade jag tänkt att plantera mina vita löjtnantshjärtan och riddarsporrar idag om vädret tillåter.

Jag började plantera om mina pelargoner igår och ska nog försöka att få det klart oxo. Jag var en sväng till växthuset igår em och kollade in mina frösådder som jag gjorde förra söndagen. De hade tittat upp en hel del av dem.


En sväng med dammsugaren och några omgångar i tvättmaskinen lär det väl oxo bli.  Uj uj uj uj det blev mycket .......

Bästa att sätta fart!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards