Alla inlägg den 5 april 2008

Av Karin - 5 april 2008 18:54


Idag har det blivit en hel del saker utförda.

Skogsprommis i ett härligt vårväder och det blommar verkligen i skogen nu.

Efter det så blev det en del sådder som placerades i växthuset. Jag gjorde iordning en bädd och täckte med fiberduk.

Hade full sjå att hålla doggsen utanför växthuset, de liksom jag älskar att vara därinne. Fixa tyckte att jag var såååå jobbig som sprang fram o tillbaka mellan hus o växthus hela tiden.

Det är jobbigt att vara ute och jordbruka .......

Efter en fika så var det dags för biltvätt. Ujj så ren o fin cittran blev.


Kolla här lite vårbilder från vår prommis



och här ....


Av Karin - 5 april 2008 15:40


..... finns idag hos Emelie som igår fick ta bort sin livskamrat Ester p g a sjukdom. http://www.emelieshundtraning.se/

Jag kommer hela tiden tillbaka till dem i mina tankar och man kan undra varför är livet så hårt ibland!!???

Vi tog bort en av våra livskamrater i höstas,  Zamba. Hon var gammal och trött och hade levt ett långt och lyckligt hundliv men sorgen är obeskrivlig.

Ester var ju inte gammal,ganska precis fyllda 2 år och hade hela livet framför sig. Men så är det väl ........ att vi har våra vänner till låns en tid.


En stor kram till Emelie ........

Av Karin - 5 april 2008 08:53


Japp Molle, idag var det sovmorgon. ända till klockan 7.45 !!!!!

Det har ätitis frukost och nu mornas det vid datan. Bloggvännerna blir fler och fler så det tar längre och längre tid att kolla igenom vad alla har för sig. Ett angenämnt besvär men snart får jag väl stiga upp tidigare på vardagsmornarna för att hinna med i lugn o ro.


Idag ska Lars skifta till sommardäck på våra bilar. En riktig avfettning och tvätt är oxo inplanerad. Bilarna blir ju fan inte rena i de där automatiska biltvättarna!!!!

När slangen ändå är framme så ska jag fylla tunnan jag har i växthuset med vatten. Den funkar som en riktig värmekälla!! Vattnet blir riktigt varmt dagtid och håller sedan växthuset frostfritt nattetid.


För övrigt så lär det bli en riktig skogsrunda idag, doggsen stäppar runt här för fullt och påminner oss, i fall vi skulle ha glömt.

Det är ljuvligt vackert nu på vissa ställen där vi går. Vi har ett särskilt ställe där det blommar för fullt nu, det är blåsippor, vårlök och vitsippor som en

stor matta ......


... and of we gooo .....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards