Alla inlägg den 4 april 2008

Av Karin - 4 april 2008 19:04


 ........ ta en fika i soffan och läsa senaste Allt om trädgård!!!

Då händer det ......... ögonlocken blir tunga som bly ........ sitter och "tappar" huvvet hela tiden.

Vad göra ?????? Resa på sig och kämpa emot!!!!??? Nope ......jag lägger mig ner och drar ullpläden om mig ...... somnar som en stock omedelbums.

Ganska skönt faktiskt!!!

När jag vaknar har jag Fixa liggandes i knävecken, ihoprullad som en liten lagottokringla. När hon märker att jag vaknat till så far hon iväg ut till köket och skäller: " matte det är matdags, har du glömt!!!!???? ".


Nu har doggsen fått sin mat och husse gör lite god köttfärsröra till nachos/tacochipsen inför kvällens övning framför TV:n .........


Av Karin - 4 april 2008 16:18


Jag flyttar in med mitt kaffe!!!!!

Det var inte alls särskilt skönt att sitta ute, det har börjat att blåsa oxo.

Kaffet tog jag in och gick sedan en runda i trädgården och växthuset istället.

Ååhh jisses vad det växer överallt ........ perennerna är verkligen på G nu.

Få se om jag får ner lite mer frön i jorden inne i växthuset i helgen.


NUUUU blir det fika ........

Av Karin - 4 april 2008 15:35


Jag kom precis hem, satte på fika och nu ska jag sätta mig ute på altanen och fika!!!! På fredagar får vi inget em-fika på jobbet så nu är man bara sååååå fikasugen...........

Jag tar naturligtvis på mig ordentligt så att jag inte blir kall!!!!!!

Halsen känns något bättre och jag har inte hostat lika mycket idag.

*peppar peppar* En av mina jobbarkompisar ringde till vår företagshälsovård på fm och han fick komma in direkt men han hade ju feber. Har man inte det så är det tjiiiiii för penicillin el dylikt.

Det är tydligen något som går här i trakterna, förkylning, en jävla hosta och att det kommer tillbaka gång på gång. Slutligen med feber .......


Nu blir det fika på "baltanen" som Hannah sa när hon var liten.

Av Karin - 4 april 2008 06:01


Veckans bästa dag är här men fan vilket tråkigt väder. Dimmigt så man knappt kan se grannens hus och 2 - 3 minusgrader.

Jag köpte nått nytt knäcke igår från Wasa som heter "Solruta" får nog testa en sån eller kanske två för att få upp humöret idag.

Ont som fan i halsen idag igen .............. konstigt det här!!!!

Men det är väl nått skit som ligger i kroppen och inte brutit ut ordentligt.

Gubben kanske smittade mig med nån ny basillusk i helgen som var.

Den som lever får se ..........


Hur som så går jag till jobbet idag, blir det värre kan jag ju alltid åka hem.

Planer inför helgen finns för tillfället inga eftersom meningen var att vi skulle fara till Norge men i nuläget så är det inte aktuellt.

Jag får helt enkelt avvakta och se hur jag mår men nått ska man väl kunna hitta på. Annars får det väl bli de gamla vanliga helgsysslorna städa, tvätta

och bara vara ledig kanske.


Nu börjar min alvedon verka, halsen känns lite bättre, men två muggar kaffe gör ju sitt oxo. Får preparera mig med alla medikamenter jag har så blir det nog bättre.


Hopp in i duschen ......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards