Alla inlägg den 22 mars 2008

Av Karin - 22 mars 2008 11:29


Basta är uppe och går igen!!!! Frivilligt dessutom ......

Hon vill ut hela tiden och intar sin favoritposition vid altandörren, ståendes på bakbenen och sträcker på sig så lång hon är.

Ute rör hon sig försiktigt och ganska bra men man ser att rörelserna är hämmade, hon har en hälta på höger framben. Så någon utställning blir det inte imorgon för hennes del.


Jag har rådgjort med Lotta, vår underbara uppfödare, hon tänkte oxo på fästingrelaterade  sjukdomar som Nilla gjorde i en kommentar i mitt tidigare inlägg. Att det ska vara ett diskbråck eller liknande är nog uteslutet med tanke på att hon rör sig nu. Troligen har hon sträckt sig på något vis.


Hur som så far vi till Stockholm nu på middagen. Där finns ju djursjukhus och jourvettar att tillgå om det skulle bli värre.

Denna åsikt delar vi med Lotta, Hannah och La Famiglia, så så får det bli.


Lars har precis gjort en Janssons Frestelse som vi ska ha med oss. Det luktar ljuvligt gott i hela huset ...........

Nu ska packa lite smått och gott sedan drar vi.


GLAD PÅSK  förresten det glömde jag nästan bort i all uppståndelse.


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 22 mars 2008 09:04


Lars väckte mig och sa att det är något galet med Basta!!!!

Hon bara låg på golvet och vägrade att resa sig. Vi ställde upp henne, då stod hon en liten stund på tre ben och höll upp höger bakben, för att sedan sjunka ihop igen på golvet. *suck*

Hon är pigg och alert för övrigt reagerar på mat, ost och godis men kommer inte!!! Jag bar henne till matskålen och hon åt liggandes med god aptit.

Likaså bar jag ut henne, där blev hon sittandes och skällde tills jag tog in henne igen.

Jag gav henne en halv värktablett och efter en halvtimma så bar jag ut henne igen. Efter Lars tips att locka henne att gå med godis så lyckades jag få fart på henne ........ hon gick runt i sakta mak och gjorde ettan men tvåan uteblev. Fixa kom ut till oss då skulle Basta den tokan t o m leka!!!!!

Det verkade som om hon var glad över att kunna röra sig igen!

Vad hon har gjort har jag ingen aning om, kanske sträckt sig på något vis.

Om hundar kunde tala ............


Var i kontakt med djursjukhuset i Strömsholm och de tyckte jag skulle avvakta och om hon inte reste sig så skulle jag komma dit. 

Nu har hon ju rest på sig så jag får avvakta och se hur dagen artar sig.


Vi ska ju resa till Hannah & Joakim i em var det tänkt men nu vet jag varken ut eller in .........

Vi får fundera på saken!!! 




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards