Alla inlägg den 16 februari 2008

Av Karin - 16 februari 2008 12:07


och  en matte med skavsår på hälen.

Jag fattar inte att man kan få skavsår av skor som är flera år gamla och väl "ingådda". Kan möjligen ha fått nått skräp emellan strumpa och sko.

Vår runda tar 1,5 timma och vi går mestadels på små skogsvägar där man kan ha hundar lösa.

Fixa är en fröjd att se i skogen, hon har en alldeles underbar kontakt med mig hela tiden. Max 10 - 15 meter ifrån.

Basta har fått för sig att hon ska spåra och jaga, drar ifrån alldeles för långt i min smak, så henne har jag spårlina på för tillfället. Vi tränar kontakt och att hålla sig "på vägen", inte så lätt alla gånger.

Men jag är envis som en röööö gris .... 


Nu ska det snart lagas mat här men först ska jag vattna igenom min pellisodling.

Jag har ökat på ljusrören lite till och ska börja öka vattningen nu oxo.


...and off we go!!


På tal om grisar så ser man tydliga spår efter vildsvinsflocken vi har i skogarna här. De har bökat upp på en massa ställen, det ser ut som man gått fram med en jordfräs uppe i skogen.



Av Karin - 16 februari 2008 08:41


Det är nästan för bra att vara sant, bara att tacka och ta emot. Vi har cirka 7 minusgrader och en blå himmel, inte ett moln. Den isande nordan som blåste igår verkar ha gett sig.

Doggsen här är förväntansfulla! Dom har haft lagottorace mellan vår säng i sovrummet och gästsängen här i mitt datarum en lång stund nu, fram och tillbaka, rullar runt och busar i sängen och låter som en skock fiskmåsar.


Vi tar nog den långa rundan idag på 9 km, bäst att passa på att vara ute när det är fiiinväder. Det finns ju inte så mycket att göra ute än men en månad till så kan man börja så smått i trädgården. Allt beroende på vädret förståss.

Jooo man kan ju plocka bajs, det är ju skitkul ...........



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards