Alla inlägg den 15 februari 2008

Av Karin - 15 februari 2008 17:19


När jag kom hem tidigare i eftermiddags så tog jag och hundarna vår vanliga 4 km skogsrunda. Jag älskar att gå i skogen och rensa hjärnan, jag tänker så bra och talar gärna med högt med mig själv. Eller om det är hundarna jag talar med ......

Idag kom jag att tänka på mitt inlägg i bloggen imorse om att städa i förråden och allt mitt bös därute. En del av böset är mina änglatrumpeter.

Stora vackra vita doftande ängelpängeltrumpeter!!!!

Jag har försökt att ignorera dem för att jag har trott att de var stendöda pga att jag helt enkelt struntat i dem i vinter. 

Nåväl efter min skogsprommis så gick jag ut i förrådet för att titta till de "döda"  MEN DE LEVER  !!!!!!

Det har börjat spira ända nerifrån roten. Så nu blir det till att sätta fart på dem så sakteliga med vatten, till att börja med lite för att sedan öka på mer och mer. Klippa bort allt dött och ljus, massor av ljus!!!! och en omplantering fram i mars .........

Tjiiihoooo!!!!


Av Karin - 15 februari 2008 16:35


Så har jag då varit på blodtryckskoll nr.2

Sköterskan som skulle kolla det idag kunde inte "avläsa" mig. Hon sa att mina ådror låg djupt inne i armen och var då svåra att höra/läsa. Hon försvann först efter ett annat stetoskop MEN det hjälpte inte så hon fick be en annan sköterska att komma in till mig. Jag låg där i gott och väl 30 minuter!!!!! Idag låg trycket på 164/96 vilket hon tyckte var högt.Det är ju en gång kvar på den här mäthistorien, sedan får vi se vad min läkare säger.


Jag blev en aning sen till jobbet, AB Totalkaos, pga av bytet av sköterska vilket innebar att jag kom lagom till frukostfikat.

Det var INGEN som hade fixat med något, inte ens kaffebryggaren hade de orkat satt igång. Kan undra vad blodtrycket var då, när jag förbannad och superstressad fixade iordning frukost åt tio gubbar. *pust* 



Av Karin - 15 februari 2008 06:25


Såååå skönt!!!! Men här är kallt, minus 6 grader, burrrr. Jag hoppas på ännu en strålande soldag, det är i alla fall klart ute nu.

Nu på morgonen ska jag till VC för att kolla blodtrycket, det är den andra av tre gånger. Jag har god tid på mig, älskar lugna mornar med frukost och datatime i lugn och ro.


Helgen är blank än så länge MEN jag lyckas säkert fylla den med en

massa "to do".

Vi skulle behöva röja och omorganisera lite i våra förrådsutrymmen t ex.

Om jag klarat av det själv hade det varit gjort för längesen. 

Det har varit på G länge men inte prioriterats särskilt högt pga att det är:


1. Sååååå jävla tråkigt

2. Vi är två som måste ha lust

3. Det "klarar sig" ett tag till


Odlarsäsongen kommer ju allt närmare nu och då ska en massa saker ut i trädgård och växthus så man kanske ska vänta lite till.

Se där så lätt det är att hitta undanflykter!!!

Nej jag får nog ta mig i kragen och kanske börja med just de sakerna.

Det är ju "mitt bös" som Lars säger............


Hopp in i duschen ....



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards