Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Karin - 8 februari 2008 17:03


Så har jag då varit på blodtrycksmätning!! Detta utfördes av en jätterar kvinna i min ålder och hon kunde bara konstatera att trycket är för högt.

Jag fick vila i ett rum med dämpad belysning i en kvart innan hon mätte.

Idag låg det på 162/84, på tok för högt.

Nu väntar ytterligare två mätningstillfällen och efter det ska jag kontakta min läkare för ett utlåtande.

Så det är bara att vänta och se .......

Av Karin - 8 februari 2008 06:23


Så var det då äntligen fredag igen!!!!!!

Idag var jag vaken tidigt, före fem, av att husse var uppe och gjorde sig iordning för "Kick off" i Köpenhamn. Han tar tåget från Örebro och vips, på 5 timmar är han i utlandet. Han är tillbaka imorgon em igen.

Skulle ha varit kul att fått se honom i hans nya outfit, ny kostym,ny skjorta och slips, som vi var och shoppad igår. Assnyggt!!!!! Expediten var heltänd på hans rumpa, say no more .............


Jag ska till VC och kolla blodtrycket nu på morgonen, den första av tre gånger, på inrådan av min gyn-läkare Det var längesedan jag blivit så illa bemött som när jag beställde den här tiden. Det var nästan så man fick be om ursäkt!!!!

"Har du besvär av blodtrycket?"

Va fan tror dom, att man vill kolla trycket för att det är kul?????????

När jag sedan bad om att få komma så tidigt som möjligt på dagen så var ju inte det bra heller. Det finns ju faktiskt folk som har ett jobb att sköta sa jag åt henne!!! *puh*   Nu steg nog trycket igen .....


Annars så blir det lugnt idag, både på jobbet och efteråt.

Det blir en skogsprommis när vi kommer hem i em, det är en sak som är säker. Vad vi sedan hittar på återstå att se, förmodligen inte så mycket mer, det blir väl att bänka sig framför TV:n och "Let´s dance" ikväll. Skönt att ta det lugnt!


Hopp in i duschen .....



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards