Alla inlägg den 13 januari 2008

Av Karin - 13 januari 2008 18:28


Upplysningsvis så är nu skit-hunden Fixa badad ännu en gång!!

Hon stank hundskit när hon låg i soffan så det gick inte att ha henne nära.

Så när jag tittat färdigt på En händig man/Gessle så var det dags..............

nu återstår det att se, eller lukta om jag fick bort allt denna gång!!!!

Av Karin - 13 januari 2008 14:57


Nystädat, tvättkorgen är tom och doggsen är "walkade" i ett strålande väder. Vi fick besök på fm av sonen m familj, vi fikade och umgicks lite innan de for vidare till den stora möbelrean här nere i vårt lilla samhälle.

Det bästa av allt är att klockan är bara tre på em!!!!!


Vi ska nu laga en god middag och bara ta det lugnt resten av dagen.

Jag fick "Allt om trädgård"  i veckan så den måste jag sätta mig och avnjuta. Kom precis på att jag har nog fler tidningar, Pellisbullen & Härliga Hund, som jag fått men inte ens haft tid att öppna och läsa.

Nu blev det mycket på en gång ...............


Kl 15.31 går solen ner idag, den dalar sakta men säkert nu, man kan nästan se hur den försvinner ner i skogen.


Två trötta Lagotto ligger och snarkar ikapp i gästsängen bakom ryggen på mig. Det har haft fullt upp idag åsså var de på fest igår kväll!!

Gissa att de kommer att sova hela dagen på jobbet imorgon.

När sonen m familj kom tidigare så blev Fixa sååååå glad när Malthe kom.

Det var en ren fröjd att se henne. Hon hoppar inte på de små utan smeker/stryker sig mot dem. Just Malthe verkar hon vara särskilt kär i för hon nästan skrek när hon gosa sig med honom. Han gillar henne oxo och det känner hon säkert.


Mindre trevligt var att hundarna, våra två och sonens rottis, ville ut i trädgården och göra sina behov. Nu var det så att Fixa gillade rottisens bajs, för hon hade rullat sig i det så hon var precis FULL I SKIT!!!!!!

Dumma hund!!!!!!

Så det blev en visit i duschen och invigning av ett av de nya shampoo jag köpt. Jag tvättade henne riktigt ordentligt, men fan alltså, jag tycker att hon luktar skiiiit fortfarande.

Bllääähhhh .........


Av Karin - 13 januari 2008 09:12


Det är knappt man tror sina ögon!!! Inte ett moln på himlen och solen är på väg upp. Kl 8.43 gick den över horisonten på vår breddgrad.

Vi har idag 6,48 soltimmar/dagsljus.

Jag har en viss förmåga den här årstiden att kolla sådana detaljer. Det är ju helt underbart att se vecka för vecka, gärna dag för dag, hur mycket ljusare det blir.


Idag står det STÄDNING på agendan!

Det är alltid trevligare att städa när man ser ordentligt och när man kan hänga ut en massa på vädring i det fina vädret.

Tvättmaskinen är i full gång redan och doggsen är förväntansfulla på en förmiddagsprommis i skogen. Kan hända att vi tar den STORA rundan idag??


















Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards