Alla inlägg under november 2007

Av Karin - 8 november 2007 06:04


Fy tusan så jag mår!!!!!

Ont i halsen och fryser men jag har ingen feber, känner mig bara allt annat än pigg, det är väl tredje eller fjärde veckan nu.

Fick igår min mens som ska "rensa" slemhinnorna i livmodern. Den är RIKLIG om jag säger så .................... tampong, binda och ändå läcker det!!!!!!

Fy faaan!!!!!


Jag ska släpa mig iväg till jobbet, får se om jag överlever detta.  

Släp in i duschen

Av Karin - 7 november 2007 06:05


Jaha ja så var det onsdag igen !!!! Faaan vad veckorna går fort.

Men det har ju en fördel, snart är det helg igen!!

Här är det mulet, det kommer ner nått snöblask och tempen ligger på nollan.

Funderar på att ta fram vinter/dunjackan idag för huuuu så jag frös igår på våra prommisar. Så får det bli .........


Hopp in i duschen ....

Av Karin - 6 november 2007 18:02


Av inte mindre än två eller egentligen tre stycken, Tristan och Totti & Dino!!

Var ska vi börja ........

1. Fixa "pratar" mycket, högt och gärna. Låter mest som en fiskmås *hihi*.

Detta läte kommer ofta vid Basta-lek, när hon är hungrig eller allmänt sällskapssjuk.


2. Hon gillar att mysa, rullar ihop sig som en liten kringla, i soffan, i sängen, i famnen. Nära nära .......

Ofta kommer det små vällust ljud då.


3. Fixa är en "shit-eating-dog"!! Allra helst ska det vara Bastabajs, alldeles färskt och varmt, yum yum. Basta åt oxo skit, Zambaskit, ända tills jag bytte foder så de åt samma sort!!!????


4. Fixa älskar sina leksaker, är väldans försiktig och har faktiskt inte  haft sönder något nämnvärt ÄN!!  *peppar peppar*


5. Förutom några kablar då!!!! Hon kanske ska bli elektriker eller datanörd!!????

Tråkigt nog så hade hon bitit på Joakims laddningskabel till hans FINA bärbara dator i söndags. *sorry*

Plus att hon sabbat telefonkabeln till min telefon/headset på jobbet. Det lät som om jag satt i en burk sa våra kunder. *fniss*

Detta trots galler och förmaningar .....


6. Fixa är hitills en liten lydig Lagotto. Vi tränar dagligen på inkallningar och hon lyder minsta lilla vink ...... går inte många meter från oss, dvs Basta o matte. Återigen så vill hon vara nära ..............


 Fixa och Basta utmanar andra jyckar som vi bloggar med

 rockyochrex skogstrolletsflock trollpackansflock 

Av Karin - 6 november 2007 06:11


Lika svart som igår men idag regnar det och är 6 plusgrader!

Fixa pysslar med sin leklåda, plockar ur en sak i taget för att nojsa lite med den, för att snabbt välja/byta mot en annan.


Jag börjar äntligen komma ikapp på jobbet, pappershögarna minskade drastiskt igår. Detta eftersom det var lite lugnare på logistikfronten och telefonen var relativt tyst.

Vi väntar iofs in sten ifrån Portugal någon av de närmaste dagarna men det är oxo klart och förberett för direkt leverans. De rackarna, portugiserna alltså, börjar äntligen komma ikapp med våra order.

Jag fattar inte hur mycket skit vi fått ta under de sista månaderna p g a deras arrogans eller vad man nu ska kalla det för ..........


Hopp in i duschen .... 


Av Karin - 5 november 2007 17:49


Basta och Fixa har varit ganska loja på jobbet idag. Det är de i allmänhet på måndagar efter en aktiv helg.

På lunchprommisen gick vi till skogs, doggsen letade hartryffel så det sprutade jord omkring dem och jag rensar hjärnkontoret!!!!


När vi kommer hem vid 16.30 så är det fullt ös som gäller för Frk.Fixa

Hon har riktiga race i huset .......... jag försöker hitta på klurigheter åt henne ......... t ex söka gömt godis, petflaskemodellen, toarullestuket eller bara allmänt sök i huset.


Jag tog med mig en kopp kaffe och satte mig i lugn och ro i soffan för att läsa en stund. In i rummet kommer Fixa i 190 !!!! opp i soffan, upp på ryggstödet och trillar ner på andra sidan soffan i fönstret bland blommor och lampa ........ skrammel-rammel-pow-poff-schkadunk

Hur fort hon kom runt hörnsoffan och opp och la sig hos mig vet jag inte, möjligen med blixtens fart!!!!!!! Vi såg förmodligen lika förvånade ut båda två ..................

Av Karin - 5 november 2007 06:14


Ny dag, ny vecka ...........

Det är på nollan ute och svart som natta.

Doggsen är trötta, vill inte gå opp ........... undra om de såg väderrapporten igår kväll!!??? Det skulle bli ett riktigt skitväder, regn och blåst.

Jag har i alla fall vinterdäcken påsatta på min bil nu!!!!! Så nu får det bli vinter ........... om det vill.


Nähä nu ska doggsen opp och ut!!!!

Hopp in i duschen .....

Av Karin - 4 november 2007 21:30


Salma, min lagottokompis har utmanat mig!!!

Vilket innebär:

Skriv ner sex egenheter/ovanliga saker som man pysslar med.

1. Det är jag som ALFA-tiken här!! (Om nu någon skulle missat det)

2. Jag jagar alltid bort "ev.inkräktare" på tomten när jag kommer ut.

Även om det aldrig finns någon där.

3. Jag tar hand om alla leksaker, för säkerhets skull, lägger dem på säkert ställe så att inte Fixa kommer åt dem.     

4. Fixor ska hållas kort!!!!

5. Så även vissa herrar från Uppsala.

6. Vaddå egenheter förresten??? Jag ÄR egen och speciell hela jag!!!!!


Du har ju utmanat mina kompisar Salma så jag går och lägger mig i bian igen .............. zzzzzzzzzzzz

Av Karin - 4 november 2007 20:53


Igår blev det inte så mycket blogga för då hölls jag i köket nästan hela dagen.

Vi firade ju Hannahs födelsedag !!!!!!

Det hanns dock med en skogsprommis á la Fixa, den korta varianten alltså. Resultatet blev tre smutsiga Lagotto .............. Fixa och Tristan hittade

bl annat ner i ett nydikat dike = riktigt jordigt och fint!!!!


På sen em kom gratulanterna! Fullt hus, fullt ös!!!!!

När maten var äten och fikat fikat så umgicks vi en stund, sedan droppade de av hemåt ........

Vi som blev kvar var såååå fulla !!!!! av god mat och tårta så vi puade och somnade i soffan ........


Idag har det varit lite lugnare. Efter frukost så var det Lagotto-vård på agendan, päls- och kloklippning.  De blev så fina alla tre!!!!!

Basta klipptes rejält på kroppen, likaså Fixa. Tristan putsades lite grann bara!!

Jädrans anåda vilken päls den lilla Fixan håller på att utveckla!!!!

Vi tog en rejäl titt i hennes mun, där man ser hur det växer överallt i käken nu. Det görs plats för nya fina tänder!!!! De nya hörntänderna håller på att bryta igenom!!! Inte undra på att hon gnager och har sig .........


Vi fick oss en Fixa-prommis idag oxo med lite tryffelsök förståss.

Middagen blev indiskinspirerad idag, Tikka masala på mitt vis.

Hannah, Joakim & Tristan for hemåt till Uppis på em.

Vi har slappat i soffan och kollat på en massa dumma filmer/serier.

Nu är det bara sängen kvar .........


Go´natt folks  




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards