Alla inlägg den 20 september 2007

Av Karin - 20 september 2007 16:27


Så var halva kursen avverkad ........ och igår stod det Agility på agendan.

Det var en trevlig, informativ kväll, trots regnet.


Vi fick även testa en del hinder och enklare kombinationer.

Basta fick en riktig energikick av tunneln och hopphindren ......... lite skillnad mot förra veckans löpdepp!!!!

Det är attans så kul när man har en hund som "svarar" .......... hon har varit lite på hugget hela dagen idag ....... liksom lyft när jag höjt rösten i ett glatt tonläge......... det är ju mycket "pepp" med Fixa ..... inkallningar osv


Inger som var instruktör för kvällen berättade att de lagt om kursandet i Agilityn. Numera är det en grundkurs inledningsvis, där man bara lär sig hindren, sedan bygger man på med Agility 1, Agility 2 och Tävlingskurs.

Detta låter mycket klokt!!! Lite annat än den "korvstoppning" som var på den kurs vi gick förra hösten.


Nästa vecka är det Agility igen, sedan är det två gånger med lydnad.

Vi får se vad vi ska hitta på till våren ........

Fixa ska det gås en "vardagslydnadskurs" med i alla fall, får se om vi kan pussla in en kurs till Basta med .......

Av Karin - 20 september 2007 14:56


Har varit på tandläkarbesök på em. Jag hade en grej som måste åtgärdas, en gammal lagning som trillat bort på ett ställe.


Det känns så jäkla bra när man varit hos tandläkaren nuför tiden ............


Min tandläkarhistoria är ganska avskräckande men sann. Jag gick hos samma tandläkare i 10 - 15 år. Vid det årliga besöket hade jag ALLTID 5 - 6 stycken åtgärder. Det var hål, trasiga lagningar bl annat.

Efter några år så föreslog vår tandläkare att jag skulle gå en gång i halvåret så det inte skulle bli så mycket åtgärder. Sagt och gjort!!!

Det var bara det att jag hade LIKA MYCKET ÅTGÄRDER - TVÅ GÅNGER OM ÅRET !!!!!

Fatta vad pengar det gick åt bara till min tandvård ..........


Nåväl, av en händelse fick vi reda på att min tandläkare blivit föremål för en utredning av Försäkringskassan.

De undersökte varför hans patienter hade så mycket åtgärder gentemot andra tandläkare med samma patientunderlag.

Hur det gick!!??? Jo han blev avstängd!!!!!!


I samma veva fick vi reda på att han förmodligen försörjde sina travhästar på detta sätt ....... detta enligt andra tandläkare med travhästar på samma travbana.


Jag bytte tandläkare förståss!!!!

Det är över tio år sedan detta hände och på de åren är det min andra åtgärd som görs nu .......

Snacka om att ha blivit lurad!!!!!


Jag mötte min "gamla" tandläkare på stan vid ett tillfälle, han hade fått Parkinsons sjukdom. Somliga straffar Gud direkt  ........ edit

Av Karin - 20 september 2007 06:07


Så känner jag det ibland när klockan ringer ........... skulle gärna sovit en stund till. Men men det är bara att speta upp ........

10 grader varmt och mulet men inget regn, ÄN.


I em ska jag till tandläkaren på min årliga undersökning. Jag får gå lite tidigare från jobbet då .........

Idag är äntligen J tillbaka från Portugal, det ska bli spännande att få en utförlig rapport. Vi har talats vid på telefon varje dag men då blir det mest lite akut-snack ....


Nu ska doggsen få mat och jag studsar in i duschen .......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards