Alla inlägg den 9 september 2007

Av Karin - 9 september 2007 17:51


Idag har det städats, tvättats, klippts hundar och jag vet inte allt .....

Jag känner mig ganska nöjd !!!! Har gjort det jag föresatt mig att göra den här helgen.


Vi har även gått skogsrundan med de vuxna hundarna, vi gick i två omgångar idag. Passade då på att träna lite lydnad med Basta........

När vi kom hem igen så la jag ett enkelt spår på gärdet här utanför. Det gick skitbra!!!!


Jag har provat den nya cykelmojängen idag!!!!! Funkade hyfsat bra men jag ska nog ha en sele till Basta eller en annan typ av halsband ......

får klura på det.



Av Karin - 9 september 2007 17:19


 Idag har det klippts både päls och klor på trimbordet ......

Hon är såååå duktig lilla Fixa!!!!!

Av Karin - 9 september 2007 11:44


Så har vi städat av här för första gången med Fixa  närvarande i huset.

Hon såg en aning snopen ut när alla prylar försvann, bian, buren, fårskinnsfällarna och ALLA leksakerna ....... kvar blev den gulapläden i mitt datarum.

När dammsugaren kom fram så bet hon lite försiktigt i slang och lite andra plastdetaljer på den ......... när jag startade den så satt hon bara och glodde på den. Såg ut att tänka: "Va´ fasiken är det där !!!????"

Jag började inne i stora rummet och när jag tittar efter Fixa så var hon försvunnen,  hon har gått och lagt sig på gulapläden och sover i godan ro, som aldrig förr ...


Desto roligare var det när husse skulle torka av golven, mycket roligt att försöka fånga moppen och döda den .....

Husse tyckte inte det var lika roligt så Fixa och jag tog hand om toaletterna. Toaborsten och gummiskrapan är såååå in i nordens kul prylar!!!


Av Karin - 9 september 2007 08:05


Jag är uppe och njuter av att gå omkring i pyjamas och slappa en stund.

Frukosten är avklarad, doggsen har varit ute flera gånger och nu ska vi ha en stund vid datan, Lars o jag.


1-årskalaset avlöpte lugnt med gott fika och tårta.

Födelsedagsbarnet Wincent fick en massa roliga paket och ett mjukt med kläder i. En riktig liten killtröja som kommenterades

av Malthe,storebror o snart 4 år: "Aaahh en bäbiströja !!"

Vi vuxna höll på att spricka av skratt.


Här ska städas och tvättas idag!!!

Ska pyssla om doggsen oxo .......

Hade tänkt göra det igår em men fick ett angenämnt besök av en god vän till oss. Hon var ute och åkte MC och kom in på en fika. Fast den verkliga orsaken till besöket var egentligen Fixa, G ville se henne som liten ......

Vi fikade och talade och helt plötsligt bröt ett sjuhelvetes åskväder ut.

Så det blev mer prat, för vem vill ge sig ut i åskväder på MC!!!?????


Det var så roligt att du kom G !!!!!

(Jag vet att hon läser min blogg, hi hi)



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards