Alla inlägg den 8 juli 2007

Av Karin - 8 juli 2007 18:02

Det var ett fasligt regnande!!!!

Doggsen verkar trots allt inte bry sig.  Zamba slickar sig som en katt gör när hon blir blöt och Basta hon blir bara så jävulusiskt busig!

Jag skulle ha shamponerat Basta idag och fixat en del med hennes päls men nu orkar jag inte.

Förmodar att hon blir lika blöt imorgon när vi går vår runda sååå .....

vi tar det imorgon fm istället.


Efter vår skogsväg hittade vi blåbär, båda hundarna käka för glatta livet och det slank väl ner ett och annat bär här oxo.

Annars är skogshallonen Zambas stora passion men de har inte kommit igång riktigt ännu.

Av Karin - 8 juli 2007 15:17


 do you want to know a secret ........................


Detta är min hemlis    http://www.hesiodos.se/valpar.htm

En av dessa små puppiesar ska bli min i augusti/september. De föddes i måndags, 2 Juli, blir alltså en vecka imorgon.


Det är helt fantastiskt att det blev fem tikar!!! 

 Anledningen till att jag inte sagt så mycket om det hela är väl att i vår lagotto-bekantskapkrets har det fötts en massa hanar i vår. Jag vill ju ha en tik till så tanken har väl funnits där: "Tänk om det bara blir hanar!!!!!!"

Istället fick jag en massa tikar att välja bland.

Och en valp ifrån just denna kullen är ett måste, för tiken den Lilla Ida är så bedårande underbar. Hon måste ju bara få lika underbara valpar !!!

Det finns nog ingen som Ida lämnar oberörd, alla blir helt kära i henne,

t o m Smén!!


Nu kommer jag förmodligen att tjata ihjäl er om denna valp, men det får ni ta.

Eller så får ni bara ge tusan i att läsa min blogg   *ASG*


Av Karin - 8 juli 2007 14:57


Det regnar fortfarande, Smén och jag har haft en liten i siesta i soffan, man känner inte för att göra så huggarns mycket precis ......


Boysen har åkt hem till sig. Det är sååååå himla mysigt att ha dem här och riktigt få rå om dom.

Detta var första gången båda legat över här. Malthe kommer ju lite då och då men för  Wincent, 10 månader, var det premiär.

Snacka om sköna ungar, de äter och sover och är helt fantastiskt underbart snälla!!!!!!! Deras hund rottweilern Tequila var oxo med här, hon är  jättesnäll att vara hundvakt åt.


Malthe han sov i våningssängen, på översta bädden!!! Det var en riktig höjdare tyckte han. Farfar låg i den undre för säkerhets skull, ifall han skulle få för sig något under natten.

Wincent och jag sov i vår dubbelsäng, tillsammans med Zamba & Basta.


Zamba är livrädd för småbarn, hon går långa vägar runt dem för att slippa komma för nära. Det hände en incident när hon var valp och DET glömmer hon tydligen aldrig.

Så döm om min förvåning när hon kom och la sig vid mina ben igår kväll, detta trots en liten kille i sängen.


Näää undra om man ska dra på sig regnkläderna och ta en skogsrunda ????

Lite tidigt att sätta sig i soffan och häcka resten av dagen ......



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards