Alla inlägg den 27 juni 2007

Av Karin - 27 juni 2007 12:48

Känner ni henne?????

Det gör jag!!!!!


I morse släpptes doggsen ut i trädgården som vanligt efter det att de ätit mat. Dörren står på vid gavel så de kan gå in och ut som de behagar.

Vanligen så är Basta ute tills vi åker till jobbet o prommisen där och Zamba hon går ut och gör sina behov sedan snabbt in igen för att lägga sig i gästrumssängen.


Jag satt vid datan och kollade lite nyheter, mail, bloggar osv ....

In kommer då Basta!!!!! Vad konstigt, var det första jag tänkte, var är Zamba då ???

Tog en flukt i trädgården ingen Zamba !!!!! Va fan !!!!!!!!!!!!!!!!

Inne var hon inte!

Jag ropade hennes namn och då skäller hon från framsidan av huset =

UTANFÖR FÅRSTÄNGSLET !!!!!!!


 Jag släppte in henne och gick ut för att kolla var hon tagit sig ut.

Joooo minsann, hon har pressat sig igenom där nätet sitter fast på huset, så märlan lossat från husvirket.

Hur jag vet det ???????

Det satt en stor tuss med Zamba-hår på märlan. Jääävla hund!!!!!


Till saken hör att hon allt sedan fårnätet kom upp, systematiskt söker av det dagligen, för att hitta nån möjlighet att ta sig ut.


En annan fundering som kommit upp under fm är att Basta troligen kom in för att skvallra, eller va ??????



Av Karin - 27 juni 2007 06:28

Idag bjuds det på smörgåstårta på jobbet IGEN!!!

Förra veckan var det smörgåstårta två gånger !!!!

Min arbetsplats är nog extrem vad gäller fikabröd, tårta och smörgåstårta.

Varje frukost bjuds det på smörgås till fikat, det är mackor som man får göra själv, det är ost, korv, leverpastej, kaviar, marmelad, gurka som erbjuds till pålägg och minst två sorters bröd.


På em fikat så är det kakor som gäller, typ mazariner, dammsugare och liknande. Vi har en kakfabrik på orten och de säljer allt sånt där väldigt billigt. Därimellan är det titt som tätt tårta som bjuds.


Jag är stenhård mot mig själv och äter sällan något av det som bjuds.

Till frukost och fikat tar jag med mig  frukt att äta.

innan jag började med GI så åt jag EN kaka EN gång i veckan, men som sagt så är det slut med det nu.


Det inhandlades dock, för min skull, små 10 gr 70%-iga chokladbitar i en stor ask. Det tackar man ju för!! En sån bit kan möjligen slinka ner .....


Hopp in i duschen


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards