Alla inlägg den 13 juni 2007

Av Karin - 13 juni 2007 18:16

Jag har precis stoppat in en plåt med blodpudding/korv i ugnen för att de ska torkas till gott hundgodis.


När jag står och skär dem i små kuber kom jag att tänka på blodkorv, som Salmas matte säger, och en spökhistoria som min allra bästaste vän Monika brukade berätta när vi var barn och skulle sova över hos varandra.

Den om blodkorven var inte sååå hemsk, det var något om en man som fick ett antal önskningar och så slutade det med att en blodkorv satt på hans näsa.  "Blodet droppar" kommer jag däremot inte ihåg ....... men vi tyckte på den tiden att den var döööööläskig.

Jag minns speciellt en gång när vi skulle tälta på gräsmattan hemma hos oss.  Vi berättade spökhistorier för varandra, den ena hemskare än den andra, så till slut var vi så rädda att vi inte våga ligga kvar i tältet!!!

 *ASG*

Av Karin - 13 juni 2007 06:21


"sa Kasper när han såg en naken häst."

Ungefär så känns det ute idag, nu på morgonen i alla fall. Fast innerst inne tycker jag det är rätt skönt.


Jag har precis varit ute och vattnat i växthuset, där får bli lite omplaceringar i helgen.

Basta var med och hjälpte till, drar och sliter i slangen och snor mina namnlappar på pellisarna så fort hon kommer åt.


Det verkar som om hon mobbar oss för att hon varit bortlämnad över helgen som gick. Hon har sovit i sin egen bädd två nätter på rad nu !!!!!!! Vet inte när det hände sist om det nånsin har hänt!!???

På jobbet igår så "iggade" hon oss totalt, hon kom inte ens när det var

fikadags!!

Hon ska säkert löpa snart, det är ett år sedan sist, så det är förmodligen PMS hon har drabbats av.


Hopp in i duschen .....



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards