Alla inlägg den 7 maj 2007

Av Karin - 7 maj 2007 21:53

Jag blir så jävla irriterad .............

Idag fick jag dokumenten inför hunduställningen i Österbybruk på lördag.

Det är en internationell hundutställning, planerad sedan långt tillbaka, men ändå så delar de på en ras till två olika ringar.

Jag tycker det är så tråkigt när detta händer!!! Man kan ju omöjligt ha koll på två ställen samtidigt.

Denna gången var det ovanligt många raser de gjort så med.

Så detta vill jag DISSA!!!!!!!!

Därmed Basta!!

Av Karin - 7 maj 2007 21:43

Jag fick en sån otrolig lust att träna hund .... NNNUUUUUUUU!!!!

Men alla kurser på "bruks"  är igång sedan länge. *suck*

Satt och surfade runt på en massa olika hund-bloggar, folk är sååå kreativa.


Jag får ta mig i kragen och åka ut på "träningskvällarna" på klubben, till att börja med.

Först och främst så får vi träna upp oss lite, Bastan & jag.  Var ute i trädgården och gjorde lite övningar med henne, konstigt nog så sitter det en hel del kvar, lite ringrostiga men de finns där.

Får väl sikta in oss på en lydnadskurs till hösten.

Av Karin - 7 maj 2007 18:40

Vår Zamba är galen i flygfän!!!

Jag har precis räddat livet på en stor trött humla som förirrat sig till lysrören i odlingspyrran. Zamba har haft den under bevakning medans jag suttit här och surfat. Hon har gjort allt hon kan för att försöka ta den. Allt utom att hoppa upp i mina pellisodlingar, tack och lov.


När humlan väl är ute i det fria igen så har Zamba hittat ett nytt objekt att försöka fånga, ett bi !!!!!!

Men tyvärr så hann jag inte rädda det.

Zamba har en alldeles speciell teknik när hon dödar getingar, bin, humlor eller vad det nu är. Hon biter ihjäl dem, drar upp läpparna och slår med käften flera gånger tills djuret är dött. Konstigt nog har hon aldrig blivit stucken under sitt 11-åriga liv !!!

Av Karin - 7 maj 2007 18:21

Ååååh så skönt att vara hemma!!

Relativt lugnt på jobbet idag, två av killarna var sjuka, så det var ingen högproduktion idag inte.


Tittade in hos mor på hemvägen (hann inte i helgen), hon var pigg men sååå förbannad på allt. Hon svär värre än en "borstbindare" och talar om personer som jag inte fattar vem det är eller vad de gjort, men förbannad är hon.

Jag tog med mig lite post därifrån, eftersom vi barn sköter hennes ekonomi, då fick jag mig en omgång som hette duga!!!!! Det var HENNES post!!!!!!!


Smén har klippt gräset för andra gången i år nu ikväll.

Hundarna vill inte gå in, de ligger och njuter i kvällsolen härute. Det känns helt fantastiskt att känna tryggheten, att de inte kommer nånstans utanför tomten. De var mer än gärna ute tidigare oxo men jag höll alltid ett öga på dem, kunde liksom inte slappna av när hundarna var ute och lösa.


Nu ska jag brygga lite gott kaffe till oss och ta mig ett par 70%-iga chokladbitar, det har jag förtjänat!!

Av Karin - 7 maj 2007 06:23

Jag har ätit gröt, fiberhavregrynsgröt!!!!! Guuuud så gott.  Idag ska jag även äta frukt, som mellanmål. Det är något jag saknat under den här första perioden.

Vägningsdag och minus 1,5 kg till, totalt 3,5 kg på 2 veckor!!!!

Faaan va´ nöjd jag är.

Jag tycker det är skönt när det är arbetsdagar för de är mer strukturerade med mattider, det blir lite svårare att få till det när man är ledig/hemma.

Åsså in i duschen nu .......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards